پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119365
جاسوسي گوگل از ايراني‌ها در سايه سکوت مسئولين/ اقدامات گوگل عليه ايراني‌ها+سند
تاریخ انتشار : 1393/08/05 09:50:30
نمایش : 1649
بنيانگذار ويکي ليکس در جايي ديگر افشا کرده است که در سال 2008، شرکت گوگل با همکاري سازمان سيا و يک سازمان جاسوسي ديگر، ماهواره جاسوسي گوگل را به فضا پرتاب کرده و عکس هاي اين ماهواره را در اختيار نهاد هاي جاسوسي آمريکا قرار داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «جوليان آسانژ» بنيانگذار ويکي‌ليکس که بسياري از اسناد محرمانه دولت آمريکا را فاش کرد طي چند روز گذشته يادداشتي را در هفته‌نامه «نيوزويک» به چاپ رسانده است که جنجال زيادي را به پا کرد؛ اما برخي از مسئولين در وزارت ارتباطات ترجيح دادند تا همچنان اين اعترافات را نشنيده بگيرند.

آسانژ در بخشي از اين يادداشت به اقدامات گوگل در تحولات جهان اشاره کرد و نوشت، «جرد کوهن» که هم‌اکنون مدير بخش ايده‌هاي گوگل است در سال 2010 از وزارت خارجه آمريکا به گوگل رفت. وي پيش از آن يکي از مشاوران ارشد «کاندوليزا رايس» و «هيلاري کلينتون» وزراي خارجه سابق آمريکا بود. او در آن زمان خود را کارشناس امور مربوط به «تروريسم، افراط‌گرايي، اثرات فناوري‌هاي ارتباطي قرن 21 با سياستمداري و همچنين ايران» معرفي کرده بود.

اين اظهارات در حالي است که «فرد برتون» معاون رئيس اطلاعات استراتفورد که خود يکي از مقامات امنيتي وزارت خارجه آمريکا بود، در يک ايميل داخلي از اقدامات گوگل عليه ايران پرده برداشت و در اينباره نوشته بود: «گوگل از حمايت و پوشش هوايي کاخ سفيد و وزارت خارجه آمريکا برخوردار است. در واقع گوگل کارهايي را مي‌تواند انجام دهد که سيا قادر به انجام آن نيست».

بنيانگذار ويکي‌ليکس به نقش کوهن اشاره کرد و نوشت که کوهن کسي است که وقتي هنوز در وزارت خارجه آمريکا بود، در سال 2009 به «جک دورسي» مدير اجرايي توييتر ايميل زد و از او خواست تا تعميرات سايت را که براي آن زمان برنامه‌ريزي شده بود، براي کمک به اعتراضات در ايران به تعويق بياندازد.

توطئه هاي غرب براي ايران در فضاي مجازي پايان نداشته و اين اولين اعترافات در اين خصوص نيست؛ پيش از اين اعترافات و شواهد ديگري نشان داده است که مأموريت غرب از راه اندازي سرويس هاي مختلف از طريق اينترنت براي کشورهاي دنيا به ويژه ايران جاسوسي است.

قطعاً هدف غرب از در اختيار قرار دادن امکانات و فضاي رايگان به مردم، استفاده‌هايي از اطلاعاتي است که نمي‌تواند به طور مستقيم به آنها دست پيدا کند؛ براي همه مسئولين کشور در فضاي مجازي ثابت شده است که استفاده از اينترنت غربي نه تنها به سود ايران نيست، بلکه ضررهاي زيادي از لحاظ اقتصادي و امنيتي براي کشور به دنبال دارد.

بنيانگذار ويکي ليکس در جايي ديگر افشا کرده است که در سال 2008، شرکت گوگل با همکاري سازمان سيا و يک سازمان جاسوسي ديگر، ماهواره جاسوسي گوگل را به فضا پرتاب کرده و عکس هاي اين ماهواره را در اختيار نهاد هاي جاسوسي آمريکا قرار داده است.

شرکت گوگل در ازاي اين عکس ها مبلغ هنگفتي را از اين شرکت ها وام گرفته است تا به وسيله آن بتواند ديگر ابزارهاي جاسوسي خود را گسترش دهد.

بر اساس اين گزايش يکي از تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص مديريت فضاي مجازي در کشور به همه مسئولان در اين عرصه، پيگيري راه‌اندازي موتورهاي جستجو و ايميل هاي داخلي است.

امروزه براي مقابله با تهديدات دشمن عليه کشور و اطلاعات مردم، بايد از موتورهاي جستجوي داخل استفاده کرد، موتورهايي که در مقابله با گوگل چيزي کم نداشته باشند و بتواند با قدرت و سرعت خواسته‌هاي مردم در عرصه فضاي مجازي را برطرف کند.

پيش از اين بحث‌هاي زيادي درباره راه‌اندازي اينترنت ملي در کشور شده است که کاربران اينترنت در ايران که تعدادشان هم کم نيست، بتوانند با پرداخت هزينه کمتر از سرعت بالاتر و امنيت اطلاعاتي بيشتري برخوردار شوند.

لازمه پيش بردن پروژه اينترنت ملي در کشور تشکيل جلسات مرتب شوراي عالي فضاي مجازي در کشور است که متأسفانه از تاريخ 17 ارديبهشت ماه سال جاري يعني حدود 6 ماه پيش تا کنون اين جلسات تشکيل نشده است.

تشکيل نشدن اين جلسات در حالي است که مقام معظم رهبري در اولين جلسه خود با هيئت دولت يازدهم بر لزوم فضاي مجازي تأکيد کرده و گفتند: مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي بسيار مهم است و بايد معتبر شناخته و بر اساس آنها عمل شود.

آن طوري که عنوان مي شود علت اصلي تشکيل نشدن اين جلسات،‌ عدم حضور روحاني در جلسات شوراي عالي فضاي مجازي است و طبق اخرين خبرها علت عدم حضور روحاني عدم تغيير در دستور جلسه مربوط به اين شورا بود که پيش از اين توسط روحاني مطرح شده بود.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html